Učinkovito upravljanje skladištem za e-trgovinu: 12 osnovnih savjeta

Upravljanje skladištem za poslovanje e-trgovine ne razlikuje se previše od upravljanja zalihama u maloprodaji. Oboje imaju isti krajnji cilj: besprekorno i blagovremeno ispunjenje narudžbine. Zbog toga, skladištenje igra ključnu ulogu u pomaganju poslovanju da ispuni očekivanja kupaca. Ovdje dolazi u obzir pouzdano i sigurno upravljanje skladištem.

Možda se čini da je to detalj koji se kasnije može razraditi, ali odgovorno upravljanje zalihama  i efikasno skladištenje je ono što može zadržati poslovanje još dugo vremena. Ako vam dugovječnost vašeg poslovanja ima prednost, čitajte dalje. Imamo puno korisnih savjeta koji će vam pomoći u upravljanju skladištem i zalihama za vaše poslovanje e-trgovine.

1. Neka sigurnost bude glavni prioritet

Iako je istina da se nezgode mogu dogoditi na radnom mjestu, svaki dobar upravnik skladišta zna da se mogu poduzeti koraci i stvari koje se mogu učiniti kako bi se osiguralo da se one umanjuju, ako ne i potpuno izbjegnu. Osoblje skladišta ne samo da se suočava sa rizikom od okliznuća i padova, već i sa mogućnošću da pati od fizičkog naprezanja, što rezultira bolovima u donjem dijelu leđa, povučenim mišićima ili stegnutim živcima.

Rukovodioci skladišta moraju biti na oprezu i eliminirati rizike što je više moguće. Investirajte u opremu koja može pomoći zaposlenima da rade svoj posao efikasno, ali bezbedno, i odredite područja u skladištu u kojima ljudi mogu biti povređeni. Osoblje bi također trebalo biti obučeno da uvijek bude profesionalno u skladištu i izbjegava opasno ponašanje.

2. Dajte prioritet kontroli inventara i tačnosti

Upravljanje zalihama je ključ za efektivno i efikasno upravljanje skladištem. Ako niste u mogućnosti da pravilno pratite tokove zaliha i potražnju, možete završiti s previše proizvoda ili ga uopće nema. Upotrijebite sistem za izvještavanje o zalihama koji vam daje tačnu sliku broja vaših zaliha u redovnim intervalima tokom dana. Ovo vam omogućava da odgovorite na padove i vrhove u narudžbama kako dolaze.

Ako već imate uspostavljen sistem za izvještavanje o inventaru, učinite redovne preglede i provjeru tačnosti dio vaše rutine. Nikad nije kasno da prepravite ono što trenutno imate. Također možete usvojiti novi sistem ili kupiti novi softver za upravljanje zalihama proizvoda.

3. Optimizirajte efikasnost održavajući svoje skladište organiziranim

Organizirano skladište nije samo povjetarac za navigaciju. Takođe čini posao mnogo bržim za obavljanje, bezbednijim na radnom mestu i mnogo lakšim za izvršavanje samih zadataka. Ako je skladište pretrpano, to nije samo mjesto gdje se čekaju nezgode. To također čini posao zamornijim, skupljim i dugotrajnijim.

Započnite korištenjem ABC analize za organizaciju i upravljanje zalihama. To je metoda koju koristi većina preduzeća da uspostavi hijerarhijski red na proizvodima u svom skladištu. Evo kako to funkcionira:

  • Predmeti A-nivoa – artikli visoke vrijednosti, najprodavaniji ili skuplji artikli koji su također u velikoj potražnji. To su artikli za kojima osoblje skladišta uvijek poseže. Predmeti A nivoa obično imaju posebno mjesto u skladištu gdje se čuvaju na sigurnom, ali im je dostupno.
  • Stavke B-nivoa – Stavke umjerene vrijednosti. Oni također prodaju, ali ne prodaju tako dobro kao A-level proizvodi. Skladište može imati više ovih artikala jer su za kupce razumne cijene i vrlo korisne ili privlačne. Predmeti B nivoa pohranjuju se u područjima s velikim prometom gdje su na dohvat ruke beračima jer su najčešće favorizirani.
  • Stavke C-nivoa – Stavke male vrijednosti, stoga zahtijevaju minimalnu kontrolu zaliha. Ove stvari se također prodaju, s obzirom na cijenu, ali ne toliko zato što su potrebne ili neophodne. Oni su također dio inventara koji se ponekad poklanja velikim kupcima ili lojalnim kupcima.

Nakon kategorizacije proizvoda, koristite sisteme označavanja kako biste bolje sortirali sve što imate na zalihama. Ovi sistemi označavanja ili oznake inventara su naljepnice koje se stavljaju na proizvode prije nego što se pohrane. Navedene oznake sadrže kodove kao sredstvo za identifikaciju predmeta, njegovih detalja i drugih povezanih informacija. Odaberite između sljedećih sistema označavanja ili označavanja:

  • Barkod oznake – Jednodimenzionalni kodovi koji sadrže ID zaliha, cijenu itd., koji se mogu čitati pomoću skenera za bar kod. Barkodovi su jednostavni za korištenje i isplativi
  • QR kodovi – Dvodimenzionalni kodovi koji se mogu očitati pomoću skenera ili mobilnog uređaja. Ovaj sistem se može koristiti na bilo kojem proizvodu i svakoj dostupnoj platformi
  • RFID oznake – najbolje za skeniranje desetina stavki u isto vrijeme. RFID oznake se mogu integrirati sa senzorima i GPS tehnologijom za dodatnu sigurnost

Kada završite sa kategorizacijom i označavanjem predmeta dok ih konačno ne odložite, raščistite prolaze i uvjerite se da ima dovoljno prostora da omogućite zaposlenicima da bezbedno idu naprijed-nazad, čak i dok nose tovar stvari za pakiranje. Držite police ravnomjerno raspoređene i natovarene, opet uz sigurnost kao prioritet.

Ostali savjeti koje možete primijeniti da sve u skladištu dovedete u red su:

  • Koristite kante i ladice koje se mogu slagati
  • Vježbajte prvi ušao, prvi izašao
  • Iskoristite vertikalne prostore za dodatnu pohranu
  • Pridržavajte se politike čistoće

4. Redovno vršite reviziju i dobijajte doprinos svog tima

Ako već imate uspostavljen protokol za upravljanje skladištem i zalihama, učinite periodične preglede i revizije dijelom svog ciklusa. Kako se vremena mijenjaju, vaše poslovne potrebe mogu se promijeniti zajedno sa zahtjevima za vašim proizvodima. Ima smisla samo provoditi redovne provjere opreme i inventara kako biste vidjeli da li su još uvijek na visini zadatka.

Iskoristite mnoštvo resursa tako što ćete konsultovati svoje zaposlenike za njihov doprinos i preporuke. Pošto su oni ti koji rade u rovovima, da tako kažem, možete vjerovati da dobro razumiju šta je potrebno i što je važno. Okupite svoj tim i pregledajte sve – od zaliha preko opreme do procesa i procedura – dok ne smislite plan za dalje poboljšanje načina na koji se skladište vodi i koristi.

5. Kreirajte zone i razmislite o protoku i obrascima saobraćaja

Upravljanje skladištem radi ruku pod ruku sa upravljanjem zalihama kako bi se osiguralo da proizvodi teku ravnomjernim tempom iz samog skladišta od prijema, skladištenja, pakiranja i, konačno, otpreme. Rasporedite raspored zemljišta na odvojene sekcije kako biste razgraničili jedan proces od drugih, definišući tok posla za cijelo skladište. Ovi dijelovi omogućavaju adekvatan prostor za sljedeće:

  • Prijem – Ovo je prostor u kojem se istovaruju ulazne zalihe, provode provjere kvaliteta i označavaju proizvodi prije nego što se odvoze u skladišnu zonu.
  • Skladište – Popunjeno regalima za skladištenje, skladište je mjesto gdje se uglavnom čuva skladišni inventar, organiziran po kategorijama i propisno označen.
  • Sakupljanje i pakovanje – Obično ispunjen regalima, korpama za komisioniranje i stolovima za sortiranje, ovaj dio skladišta je mjesto gdje se artikli pokupljeni sa regala i polica razlažu prije nego što se pakuju u pakete po narudžbi kupaca.
  • Otprema – Ovdje se slažu kutije i paketi upakovanih narudžbi. Naljepnice za otpremu i druga dokumentacija se zatim štampaju i zalijepe na pakete ili zalijepe u same pakete prije nego što se predaju partnerima za otpremu.
  • Prosleđivanje – upakovane narudžbe predaju se kuririma u serijama u zavisnosti od područja u kojima su planirane za isporuku.

6. Napravite mjesta za primanje

Drugi deo za koji treba da izdvojite prostor u magacinu je za prijem RTS (povratak pošiljaocu) paketa, kao i neispravnih i viškova zaliha. Tamo možete odlučiti da ili vratite ove zalihe u inventar ili ih odložite u druge svrhe.

Vaš prostor za primanje treba da bude dovoljno prostran da omogući prijem pošiljaka različitih oblika i veličina. Određeni prijemni sektor vašeg skladišta je mjesto gdje je svaki dolazni artikal pravilno dokumentiran, označen, evidentiran i pohranjen za bilo koju buduću svrhu u koju može služiti.

7. Nabavite prijeko potrebnu opremu

Sada kada ste zacrtali dijelove svog skladišta i postavili tlocrte, vrijeme je da nabavite prijeko potrebnu opremu ili pregledate onu za koju već morate odlučiti da li vašem skladištu treba remont opreme ili ne. Kako vaše poslovanje raste, napredak također zahtijeva nadogradnju vaših alata i hardvera.

To može uključivati ​​kupovinu sljedećih uređaja:

  • Oprema za skladištenje kao što su police, regali, kante i korpe za lakše upravljanje zalihama u e-trgovini
  • Oprema za pakovanje i otpremu koja uključuje sve od etiketiranja, sastavljanja i pakovanja
  • Uređaji za upravljanje zalihama kao što su skeneri bar kodova, instalateri RFID oznaka, štampači i slično
  • Oprema za rukovanje to je sve što vama i vašem osoblju u skladištu može trebati za skladištenje, pozicioniranje i utovar inventara

8. Koristite tehnologiju u svoju korist

Sistemi upravljanja skladištem i zalihama mogu imati velike koristi od eliminacije papirnih procedura i unosa podataka. Ovo smanjuje kašnjenja i rizik od grešaka tako što vašem skladištu daje najnovije tačne podatke, pomažući osoblju skladišta i liderima da se fokusiraju na efikasnost, tačnost i produktivnost .

Prelaskom na digitalno, malo je prostora za nedostajuće dokumente ili pogrešne informacije. Sa softverom za upravljanje zalihama digitalnih proizvoda, zaposleni mogu biti dobro opremljeni za upravljanje zalihama. Softver i digitalne platforme također omogućavaju kompanijama smanjenje troškova, usmjeravanje budžeta koji se inače troši na papir i pribor za pisanje. Odbacivanje papira i digitalizacija takođe ima više smisla ako upravljate velikim skladištem.

9. Odaberite pravi softver za upravljanje zalihama i zalihama proizvoda

Naučiti kako upravljati zalihama u maloprodaji , posebno za skladište znatne veličine, može oduzeti mnogo fokusa, vremena i truda. U isto vrijeme, skladište mora biti uvjereno u svoje sposobnosti da zadovolji potrebe i zahtjeve kupaca, posebno tokom perioda prometnih maloprodaja. Praktično je samo nabaviti pouzdan i robustan sistem upravljanja zalihama zajedno sa softverom za upravljanje zalihama proizvoda.

Potreban vam je softver koji automatski dokumentuje zalihe i ispravno unosi informacije u sistem, automatizujući proces. Pouzdan sistem kao što je ovaj daje menadžerima skladišta veću kontrolu nad zalihama i skladištem u cjelini. Upotreba ovakvog inteligentnog sistema garantuje da će biti manje nestašica i viškova, kao i gubitka poslovanja zbog grešaka bilo na prodajnom mestu ili prilikom naručivanja.

10. Izaberite pravi način komisioniranja za efikasno upravljanje skladištem

Strategije komisioniranja osiguravaju da skladište radi nesmetano i tokom sezone niske i velike potražnje. Primjena agilnog pristupa eliminira nedostatak radne snage i zaliha. Dovođenje procesa vođenih softverom u igru ​​može učiniti uslove u skladištu fleksibilnijim kako prodaja ide u oseku i oseku, a da zaposleni ne moraju da se muče da ispune zahteve.

Koliko god se nekome sviđalo, ne postoji jedna savršena metoda branja za sve. Veličina skladišne ​​operacije može se naći kao prikladna za jedan od sljedećih pristupa:

  • Odabir pojedinačne porudžbine – Najčešći način ispunjenja, a istovremeno i najzahtjevniji izbor jedne narudžbe znači da komisionar radi na jednoj narudžbini u isto vrijeme, idući naprijed-nazad više puta u datoj smjeni.
  • Paketno biranje narudžbi – inače poznato kao komisioniranje više narudžbi, ovaj metod znači da sakupljači rade na više narudžbi u isto vrijeme. Ova metoda najbolje funkcionira za skladišta ili e-trgovine koje imaju veliku potražnju za istim SKU-om u više od jedne narudžbe.
  • Pick and pass – Skladište je podijeljeno na zone, sa jednim komisionerom koji se dodjeljuje zoni na ovaj način. Kante i kontejneri se prenose iz jedne zone u drugu dok se narudžba u potpunosti ne ispuni.
  • Sakupljanje zonskih narudžbi – Često u kombinaciji s metodom pick and pass, zonsko komisioniranje najbolje funkcionira za skladišta velikog obima koja često nailaze na uska grla u određenim područjima.
  • Cluster komisioniranje narudžbi – Ova metoda omogućava beračima da rade na više narudžbi u isto vrijeme. Odabir kolica ili mobilnih robota pomaže u tome da proces bude lakši za upravljanje.
  • Wave order picking – Umjesto da se vrši komisioniranje u jednoj zoni i da se kante i kontejneri prenose iz jedne zone u drugu, metoda odabiranja narudžbi valova omogućava da se sve zone preuzimaju u isto vrijeme. Stavke se zatim sortiraju i kombinuju u odgovarajuće pošiljke.

Metode komisioniranja treba redovno ocjenjivati ​​kako bi se utvrdilo da su one i dalje najbolja opcija na osnovu veličine skladišta i potražnje kupaca.

11. Dajte prioritet nadopunjavanju popularnih artikala i strategijama manjeg zaliha

Zastoji u radu, zastoji u skladištu i žurni nalozi mogu biti skupi za posao. Menadžeri moraju biti najmanje dva koraka ispred kretanja zaliha tako što će pažljivo pratiti popularnost proizvoda i kretanja zaliha. Mogućnost predviđanja rasprodaje artikala sprečava nestašice i održava skladišne ​​mahinacije u punom radnom vremenu.

Lean strategije zaliha ili skladištenje manjih količina proizvoda koji su u potražnji skraćuju vrijeme komisioniranja i pakovanja, a istovremeno čine operacije skladišta agilnijim. Pažljivo pratite bestselere i tržišne uslove kako biste mogli dobro prosuditi o naručivanju od dobavljača i izbjeći višak i rasipanje.

12. Bolje upravljajte zalihama u e-trgovini prenamjenom mrtvih zaliha

Nemojte se prebrzo odlagati ili okretati nos na mrtve dionice ili dionice za koje više ne očekujete da ćete ih prodati. Riješiti se ovog dijela inventara može biti skupo jer ćete u suštini gubiti novac. Napravite popis svojih mrtvih zaliha, kao što su ukinuti stilovi, vraćeni paketi i drugi višak zaliha, i odložite ih za buduću upotrebu. Dio učenja kako upravljati zalihama uključuje znanje šta učiniti sa artiklima koje kompanija više ne očekuje da će prodati.

Mrtve zalihe se mogu koristiti kao besplatni pokloni ako postoji kupac koji je naručio mnogo artikala i želite im pokazati da su cijenjeni. Partnerstvo sa drugim kompanijama je takođe još jedna opcija za pomoć u uklanjanju mrtvih zaliha. Ili ako su zaposleni također veliki obožavatelji vaših proizvoda, mrtve zalihe mogu biti dodijeljene osoblju i drugim zaposlenicima.

Pregled upravljanja skladištem i upravljanja zalihama

Sve više i više kupaca danas se odlučuje za kupovinu putem interneta, čineći tržište e-trgovine konkurentnim kao i uvijek. Uz priliv kupaca i narudžbi dolaze i trendovi koji se stalno mijenjaju, dobro upravljanje skladištem i upravljanje zalihama u e-trgovini će garantirati da je posao u stanju odgovoriti na zahtjeve kupaca, bez obzira na godišnje doba.

Pronaći pravi tim za upravljanje skladištem i sastaviti jak tim je pola bitke. Ostatak osvajamo nabavkom najboljeg sistema za upravljanje zalihama i softvera za upravljanje zalihama proizvoda proporcionalno veličini skladišta.

Ako tražite kompletno rješenje za upravljanje skladištem koje se može neprimjetno integrirati u vašu e-trgovinu, prijavite se za Bitrix24 već danas !

Najčešće postavljana pitanja

Šta je e-commerce skladištenje?

E-commerce skladištenje je način skladištenja proizvoda koji će se kategorički prodavati online. Uz to, upravljanje skladištem e-trgovine pokriva mnoge druge procese, kao što su:

  • Upravljanje skladišnim radnicima
  • Praćenje skladišne ​​opreme
  • Upravljanje zalihama
  • Sigurnost i sigurnost proizvoda
  • Praćenje procesa
  • Povezivanje sa prevoznicima
  • Praćenje prognoze potražnje kako bi se osiguralo da su zalihe uvijek dovoljne
  • Održavanje sigurnosnih praksi za zaštitu osoblja, proizvoda i opreme

Zašto je e-commerce skladištenje važno?

Skladištenje za e-trgovinu je važno jer pomaže vlasnicima preduzeća da poboljšaju tačnost praćenja zaliha i praćenja, sprečavajući nestašice, kao i izgubljene artikle ili izgubljene zalihe. Sa efikasnim sistemima skladištenja e-trgovine, preduzeća takođe mogu:

  • Birajte između iznajmljivanja ili kupovine skladišne ​​nekretnine
  • Investirajte u opremu, više osoblja, tehnologiju i zalihe za otpremu
  • Usvojite nove kanale prodaje
  • Proširite na višekanalne kapacitete upravljanja zalihama
  • Otvorite više centara za ispunjenje kako biste skratili vrijeme tranzita
  • Postanite globalni brend

Šta je upravljanje skladištem?

Upravljanje skladištem je logistički proces koji uključuje nadgledanje, upravljanje i kontrolu svakodnevnih operacija unutar skladišta. Ovo može uključivati:

  • Zapošljavanje, obuka i upravljanje skladišnim osobljem
  • Održavanje opreme
  • Praćenje inventara
  • Ispunjenje narudžbe

Koje su prednosti korišćenja sistema za upravljanje skladištem e-trgovine?

Koristeći sistem za upravljanje skladištem e-trgovine, preduzeća mogu uživati ​​u sljedećim pogodnostima:

  • Pouzdano upravljanje zalihama
  • Smanjeni troškovi svuda
  • Precizno komisioniranje i pakovanje, kao i ispunjenje porudžbine

Kako odabrati sistem upravljanja skladištem za e-trgovinu?

Odaberite sistem upravljanja skladištem koji ispunjava neke, ako ne i sve, od sljedećih kriterija:

  • Jednostavan za korištenje – Komplikovani sistemi ili postavke mogu izgubiti dragocjeno vrijeme
  • Integracija – Odaberite sistem upravljanja skladištem koji se može lako integrirati sa vašim postojećim softverom, uključujući softver za upravljanje zalihama proizvoda ili zalihe.
  • Fleksibilno – preduzeća rastu i mijenjaju se tokom vremena, pa odaberite sistem upravljanja skladištem ili softver koji je dovoljno fleksibilan da se kreće s promjenama u vašem poslovanju.
  • Povrat investicije – Pravo upravljanje skladištem pomaže preduzećima da smanje troškove i maksimiziraju profit, dok pogrešno upravljanje može oduzeti profit.
  • Preciznost – Uvijek zatražite demo od dobavljača kako biste saznali da li je tačno ono što imate na oku
  • Pristupačnost – Hoće li sistem moći da vam pruži podatke u realnom vremenu kad god vam zatrebaju? Hoćete li moći pristupiti svemu, čak i sa svog telefona?

Leave a Reply